FAQ

Hej!

Här hittar du svar på några av de vanligaste frågorna vi får.

Hittar du inte ditt svar här så får du gärna skicka ett mail till:
butiken@mikadesign.se

Priser och betalning

Alla priser är i svenska kronor inklusive 25 % moms. Gällande pris är det som står angivet vid inköpstillfället.

Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar på grund av ändrad moms eller stora förändringar i valutaläget eller inköpspriser.

Reklamation

Om någon produkt är skadad eller felaktig ska du reklamera den inom skälig tid, helst omedelbart. Om en produkt är felaktig betalar vi returfrakten och ersätter dig med det belopp du betalade för produkten samt eventuell och frakt. Återbetalning sker inom 30 dagar. Om du istället vill ha ett nytt exemplar skickar vi en ny utan kostnad samt ersätter returfrakten.

Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka något. Ring 070-607 36 92 eller 070-256 40 46 eller via e-post butiken@mikadesign.se

Frakt och leverans

Varorna levereras med DHL inom Sverige. Undantag gäller mindre paket som kan komma att levereras via Posten och produkter från varumärket Simplehuman som levereras med Schenker Vi levererar ditt paket fraktfritt inom Sverige om du handlar för minst 700 kr, vid order under 700 kr är fraktkostnaden 49 kr inom Sverige.
Här hittar du DHL utlämningställen.

När du lagt din order hos oss bekräftar vi den och packar den för leverans. Din beställning går om möjligt iväg redan samma dag och du har då din beställning de kommande dagarna. Normalt har vi alla varor i lager, om inte så kontaktar vi dig. Vår ambition är att skicka varorna inom 1-3 dagar.
Vissa av produkterna i sortimentet har längre leveranstid, detta anges i så fall i beskrivningen av produkten. Vid eventuell restorder kontaktar vi dig. Du har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening av din beställning.
Om du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar skickas det tillbaka till oss och vi tar ut en avgift på 150 kr för returfrakt och övriga omkostnader.

Om du upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig reklamera detta direkt till budet/utlämningsstället eller ring oss på tel 070-607 36 92 eller 070-256 40 64 inom 48 timmar.

Vill Du som kund hämta dina varor direkt hos oss på lagret (Floby) så väljer du avhämtning i steg två i kassaprocessen. Du får sedan ett mail av oss om när du kan hämta dina varor.

Frakt och leverans Danmark och Finland. (Ej Åland)
Varorna levereras direkt hem till dig av UPS. De kontaktar dig för att se om du är hemma för att kvittera paketet. Du kan gärna skriva i vår meddelanderuta om det är en speciell dag eller tid som du helst vill få leveransen.
Så snart du lagt din order hos oss bekräftar vi den och packar den för leverans. Normalt har vi alla varor i lager, om inte så kontaktar vi dig. Vår ambition är att leverera inom 7 dagar. Vid eventuell restorder kontaktar vi dig. Du har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening av din beställning.
Frakt till Danmark 189 kr.
Frakt till Finland 189 kr.

Vill du handla från Norge, vänligen kontakta oss för vidare information

Om du upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig reklamera detta direkt till oss på tel +4670-607 36 92 eller +4670-256 40 64 inom 48 timmar. Eller via mail butiken@mikadesign.se

Ångerrätt och retur

Enligt distansavtalslagen har man rätt att ångra sitt köp utan anledning inom 14 dagar från det att man mottagit varorna. Returnerade varor ersätts fullt vid retur i oskadat skick. Exklusive returfraktkostnader. Återbetalning sker inom 30 dagar.